dinsdag 28 april 2015

Foar heit en mem

Laatste tijd met van alles en nog wat bezig geweest, maar weinig geplaatst.
Vandaag een aantal doeken die ik een paar weken geleden heb gemaakt.
Deze eerste is wel heel speciaal, mijn vader is altijd gek op klokken en horloges geweest en nu hij zo ziek is, is hij alles aan het opruimen en had hij voor mij emmers en bakken vol met onderdelen klaar staan toen ik daar een poosje geleden kwam.
Met de kinderen heb ik samen de achtergrond gemaakt en zij hebben er allemaal onderdelen opgeplakt.
Dit doek hangt nu bij hun in de woonkamer naast het bed van mijn vader.


Deze had ik daarvoor gemaakt voor een vriendin die jarig was en mijn moeder vond deze zo mooi, daarom heb ik dezelfde soort achtergrond weer gemaakt voor het bovenste doek maar dan in hun kleuren.


Het bovenste doek had ik gemaakt op een freubeldag bij Pascale Tichelaar in Zwolle.
Het doek was niet naar mijn zin en daarom ben ik er thuis  verder mee aan de slag gegaan, de kleuren zijn helemaal anders geworden en na veel "geklieder"was het eindelijk naar mijn zin.
Voor het laatste canvas op board heb ik eigenlijk weer dezelfde kleuren gebruikt en deze staat inmiddels in de etalage op mijn werk.


Heerlijk om te doen vind ik dit, ben alleen bang dat ik straks ruimte te kort kom om alles kwijt te kunnen.

6 opmerkingen:

  1. Ik zie dat ik heel wat leuke creaties gemist heb...maar ingehaald nu hoor :-)
    Wat een bijzondere doeken heb je gemaakt met de spulletjes van je vader voor je vader en vriendin.
    Je laatste doek vind ik super...prachtige kleuren en vormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dan, jij bent flink aan de slag geweest. Ze zijn stuk voor stuk prachtig.
    Groetjes Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, super mooi. Leuk dat je iets met de oude spullen van je vader hebt kunnen doen. Het onderste doek spreekt mij dan weer heel erg aan: de kleuren en eenvoud..... Prachtig!
    Monique xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooooooi Folkje en ook heel bijzonder, het werk voor jouw vader!
    Persoonlijk vind ik de laatste met alleen de cirkel erg mooi, ik hou van deze kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze zo persoonlijk en bijzonder! De cirkel op de laatste spreekt zo op de foto het meest, maar de bovenste is natuurlijk degene waar het meest "in" zit... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je langskomt op mijn blog, ik vind het altijd leuk als je een reactie achter laat.
Vind je mijn creatie's mooi dan zou ik het ook leuk vinden als je volger wordt.

liefs
Folkje